O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

17 stycznia 2021

Łanocha pobrzęcz (Oxythyrea funesta)

Łanocha pobrzęcz (Oxythyrea funesta). Kiedyś chrząszcz ten był bardzo rzadki, spotykany jedynie w Karpatach. Z biegiem czasu zasięg jego występowania zaczął się jednak powiększać, prawdopodobnie w wyniku ocieplenia klimatu.
Dorosłe owady obserwować można na kwiatach od maja do sierpnia. Żywią się pyłkiem, nektarem oraz płatkami kwiatów. Chrząszcz podczas żerowania jest spokojny i mało płochliwy.
Larwy mają około 3 cm i żyją pod ziemią, gdzie odżywiają się korzonkami różnych roślin.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz