O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

21 marca 2021

Kruszczyca złotawka (Cetonia aurata)

Kruszczyca złotawka (Cetonia aurata) jest gatunkiem chrząszcza  z rodziny poświętnikowatych. Osiąga długość ciała do 20 mm. Larwy rozwijają się w próchnie drzew i krzewów, a czasem także wewnątrz mrowisk, gdzie żywią się drewnianymi szczątkami organicznymi przynoszonymi przez mrówki. Dorosłe osobniki żywią się kwiatami czarnego bzu, rutewki wąskolistnej, wiązówki błotnej, jarzębiny i głogu. Chrząszcz ten bardzo dobrze lata, ale nie rozchyla przy tym swoich pokryw skrzydłowych. Skrzydła są wysuwane między szparami pokryw. Larwa porusza się jak dżdżownica i to czasem na plecach. Po wylinieniu imago zimuje w kokonie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz