O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

29 maja 2021

Modraszek dafnid (Polyommatus daphnis)

 Modraszek dafnid (Polyommatus daphnis) to motyl dzienny z rodziny modraszkowatych. Rozpiętość skrzydeł od 33 do 37 mm. Lubi suche stanowiska stepowe, nasłonecznione zbocza, nasypy kolejowe, ubogie murawy, kamieniołomy i ekstensywnie użytkowane pastwiska. W Polsce występuje głównie w południowo-wschodniej części kraju.

Wykształca jedno pokolenie w roku (od lipca do połowy sierpnia). Rośliną żywicielską jest cieciorka pstra. Jaja składane są pojedynczo na roślinach w pobliżu cieciorek, ale nigdy na nich samych. Stadium poczwarki trwa 3-4 tygodnie.

Na zdjęciu samiec i samica. Drugie zdjęcie przedstawia kwiat cieciorki pstrej (Securigera varia).


1 komentarz: