O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

06 czerwca 2021

Szlaczkoń siarecznik (Colias hyale)

 Szlaczkoń siarecznik (Colias hyale) to gatunek motyla dziennego z rodziny bielinkowatych (Pieridae). Skrzydła o rozpiętości 40–44 mm, u samca intensywnie żółte, u samicy są jaśniejsze. Owady dorosłe można spotkać w maju i czerwcu (pokolenie wiosenne), a następnie lipcu i sierpniu (pokolenie letnie), najczęściej na łąkach, ugorach i miedzach. Siadają najczęściej na kwiatach o kolorach fioletowym (wiosną) i żółtym (latem). Niekiedy występują osobniki trzeciego pokolenia we wrześniu i październiku.

Roślinami żywicielskimi gąsienic są: cieciorka, wyka, koniczyna oraz lucerna.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz