O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

27 czerwca 2021

Rozdestnica wrotyczówka (Galeruca tanaceti)

 Rozdestnica wrotyczówka (Galeruca tanaceti) jest chrząszczem z rodziny stonkowatych. Osiąga długość 6-10 mm. Powszechnie występuje w całej Polsce. Pojawia się na ugorach, obrzeżach łąk i lasów. Zarówno larwy, jak i osobniki dorosłe żerują na rozmaitych roślinach (nie ograniczają się do wrotycza).

Na trzecim zdjęciu dobrze widoczna jest samica gotowa do składania jaj, zaś na ostatnim - larwa tego owada.




2 komentarze: