O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

04 lipca 2021

Ogrodnica niszczylistka (Phyllopertha horticola)

Ogrodnica niszczylistka (Phyllopertha horticola) jest pospolitym gatunkiem chrząszcza z rodziny poświętnikowatych i podrodziny rutelowatych. Jej ciało osiągające długość 10-12 mm.

Dorosłe osobniki żerują przede wszystkim na liściach i kwiatach drzew owocowych i róż. Larwy, dorastające do 2 cm długości, rozwijają się w glebie około dwóch lat żywiąc się korzeniami traw i innych roślin. Z końcem maja masowo wylęgają się postacie dorosłe.

Rozwój owada trwa rok. Samice składają jaja (po 15-25) w ziemi na głębokości 10-15 cm. Po 3 tygodniach wylęgają się pędraki żerujące aż do października a następnie zimujące w ziemi na głębokości 40 cm. Po okresie zimowania i żerowania przeobrażają się w poczwarkę a następnie w imago. 

Ostatnie zdjęcie przedstawia larwę tego gatunku.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz