O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

18 lipca 2021

Glinik lulkarz (Corizus hyoscyami)

Glinik lulkarz (Corizus hyoscyami) jest gatunkiem owada z rzędu pluskwiaków, należący do pluskwiaków różnoskrzydłych. Jest jedynym polskim przedstawicielem rodzaju Glinik (Corizus). Polska i łacińska nazwa gatunkowa pochodzi od jednej z roślin żywicielskich - lulka czarnego (Hyoscyamus niger).

Pluskwiak ten ma ciało kontrastowo ubarwione - czerwone w czarne plamy, długości 8-12 mm. Z powodu zbliżonego ubarwienia często mylony z innymi czarno-czerwonymi pluskwiakami w tym z kowalem bezskrzydłym.

Glinik występuje najczęściej pojedynczo na łąkach i brzegach lasów. Samica składa jaja w czerwcu i lipcu, a larwy wykluwają się w sierpniu. Zimują owady dorosłe. W Polsce jest to gatunek pospolity w całym kraju.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz