O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

21 lutego 2021

Proporzyca marzymłódka (Tyria jacobaeae)

Proporzyca marzymłódka (Tyria jacobaeae), znana też pod nazwą marzymłódka proporzec, to motyl z rodziny niedźwiedziówkowatych o rozpiętości skrzydeł 32-40 mm. Występuje od maja do lipca. Gąsienice żywią się liśćmi takich roślin jak starzec jakubek, lepiężnik i podbiał. Żerowanie gąsienic przebiega od lipca do września. Gąsiennice po zjedzeniu kwiatów i liści rośliny wykazują tendencje do kanibalizmu. Na zdjęciach postać dorosła (imago), gąsienica i główna roślina żywicielska starzec jakubek (Senecio jacobaea).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz