O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

28 lutego 2021

Barciel pszczołowiec (Trichodes apiarius)

Barciel pszczołowiec (Trichodes apiarius) jest chrząszczem z rodziny przekraskowatych. Długość jego ciała wynosi 9-16 mm. Najchętniej przebywa na roślinach z rodziny baldaszkowatych (barszcz zwyczajny, dzika marchew, itp.). Poluje na drobne owady, ale żywi się także pyłkiem. Zapłodnione samice składają jaja do gniazd samotnie żyjących dzikich pszczół, niekiedy jednak również do zaniedbanych uli pszczoły miodnej, gdzie larwy barciela zjadają larwy i poczwarki pszczół. Dzięki wydzielanym zapachom są tolerowane przez pszczoły. Dawniej barciele uważane były za szkodniki pasieczne. Obecnie, ze względu na rzadkie występowanie, powinny być objęte ochroną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz