O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

14 lutego 2021

Świtezianka błyszcząca (Calopteryx splendens)

Świtezianka błyszcząca (Calopteryx splendens). Jest to pospolita ważka równoskrzydła spotykana głównie nad brzegami rzek i strumieni. Samce mają ubarwienie metaliczno-niebieskie, a samice metaliczno-zielone. Samica składa jaja (ok. 300) na roślinach wodnych pod powierzchnią wody zanurzając odwłok, a czasami całe ciało; samiec w tym czasie pilnuje samicy. Ważkę tę spotkać można najczęściej od połowy maja do połowy września. Ważka ta jest drapieżnikiem, poluje na inne owady. Na zdjęciach samiec i samica tego gatunku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz