O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

04 kwietnia 2021

Długoskrzydlak sierposz (Phaneroptera falcata)

Długoskrzydlak sierposz (Phaneroptera falcata) jest to gatunek ciepłolubnego, południowoeurosyberyjskiego owada z rodziny pasikonikowatych. Pokrywy skrzydeł wystają poza odwłok. Druga para skrzydeł znacznie dłuższa niż pokrywy. Długość samca wynosi od 12 do 15 mm, a samicy od 15 do 18 mm. Jest to owad roślinożerny.
Jaja składane są pojedynczo do ziemi (preferuje stanowiska piaszczyste), a na wiosnę wylęgają się z nich larwy. Stadium zimującym jest jajo. Jako dorosłe owady żyją od końca czerwca do połowy września, przeważnie pośród większej roślinności łąkowej. Od sierpnia na drzewach i różnych krzewach.
Na zdjęciach postać larwalna i imago.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz