O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

25 kwietnia 2021

Zadomka polna (Ectobius lapponicus)

Zadomka polna (Ectobius lapponicus) to owad z rzędu karaczanów, jeden z nielicznych krajowych karaczanów żyjących w środowisku naturalnym. Wielkość ciała 7-13 mm, charakteryzuje się zmiennym ubarwieniem ciała. Samiec jest długoskrzydły, na przedpleczu ma czarną, nieostro odgraniczoną plamę. Samica ma jasnobrązowe przedplecze i krótsze skrzydła. Gatunek ten spotkać można od maja do września, samice przebywają zazwyczaj na niskich roślinach, samce na ziemi. Zamieszkuje głównie obrzeża lasów oraz różnego rodzaju zarośla, stroniąc tym samym od ludzkich siedzib. Jaja składane przez samice chronione są przez kokon (długość ok. 3 mm). Dorosłe owady są wszystkożerne. W przeciwieństwie do domowych karaczanów są to owady pożyteczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz