O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

05 maja 2022

Czubatka europejska (Lophophanes cristatus)

Czubatka europejska, czubatka, sikora czubatka, sikora czubata (Lophophanes cristatus) to gatunek niewielkiego ptaka z rodziny sikor. Długość jej ciała wynosi ok. 12 cm a rozpiętość skrzydeł 20 cm. Masa ciała osiąga 10-12 g. Dymorfizm płciowy słabo zaznaczony. Najczęściej przebywa w koronach drzew iglastych. Żyje przeciętnie 5 lat. Sikora ta jest dziuplakiem. Co roku drąży nową dziuplę w spróchniałym pniu. Tworzone pary są monogamiczne. Ptaki te mają 1-2 lęgów w ciągu roku. Żywi się głównie owadami i ich larwami. Na terenie Polski gatunek ten jest objęty ścisłą ochroną gatunkową.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz