O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

29 maja 2022

Omacnica złotowianka (Pyrausta aurata)

Omacnica złotowianka, płomienka złotowianka (Pyrausta aurata) jest motylem z rodziny wachlarzykowatych (Crambidae). Jest to gatunek pospolity najczęściej występujący na łąkach, polanach, ugorach w okolicach zbiorników wodnych i w ogrodach. Okres lotu imago od kwietnia do sierpnia. Rozpiętość skrzydeł 16-20 mm. Żywi się nektarem. Gąsienice żerują głównie na roślinach jasnotowatych (lebiodki, macierzanki, mięty).

Ostatnie zdjęcie przedstawia gąsienicę tego motyla.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz