O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

16 września 2021

Baldurek pręgowany (Leptura quadrifasciata)

Baldurek pręgowany (Leptura quadrifasciata), znany też pod nazwą pętlak czteropaskowy to gatunek chrząszcza z rodziny kózkowatych. Długość ciała 11–22 mm, pokrywy czarne z czterema poprzecznymi, żółtymi lub pomarańczowymi przepaskami. Duża zmienność, szczególnie we wzorze pokryw, przez co opisano kilkadziesiąt odmian tego owada.

Baldurek zamieszkuje wilgotne siedliska starych lasów liściastych i okolic wód, zarówno na nizinach, jak i w górach. Imagines aktywne są od czerwca do sierpnia. Odżywiają się pyłkiem kwiatów, szczególnie baldaszkowatych i różowatych.

Larwy żerują w wilgotnym drewnie, w którym drążą podłużne chodniki. Cykl życiowy tego chrząszcza trwa minimum trzy lata.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz