O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

02 września 2021

Lepiarka wąskopasa (Colletes similis)

Lepiarka wąskopasa (Colletes similis) to dość pospolita dzika pszczoła. Samica osiąga wielkość 9-11 mm a samiec 7-10 mm. Spotykana jest na murawach, wrzosowiskach, skrajach lasów, wydmach śródlądowych i nadmorskich, kwietnych łąkach, przydrożach i polanach. Aktywna od czerwca do września.

Lepiarka żywi się nektarem. Chętnie odwiedza kwiaty wrotyczów. Samice gromadzą dla larw zapasy pyłku i nektaru, które zbierają tylnymi nogami, pomimo braku wykształconych szczoteczek.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz