O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

23 września 2021

Dziewierka łąkowa (Thereva nobilitata)

Dziewierka łąkowa (Thereva nobilitata) to pospolita muchówka występująca na skrajach lasów, łąkach, polanach, w ogrodach. Osiąga wymiary 9-14 mm. Czas lotu od kwietnia do sierpnia. Imagines żywią się nektarem i spadzią. Drapieżne larwy żyją w glebie, polują głównie na larwy chrząszczy ( min. drutowce i pędraki).






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz