O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

17 października 2021

Biedronka siedmiokropka (Coccinella septempunctata)

Biedronka siedmiokropka (Coccinella septempunctata) to gatunek chrząszcza z rodziny biedronkowatych. Powszechnie występuje w Europie. Jedna z 76 występujących w Polsce biedronkowatych, potocznie nazywana bożą krówką. Osiąga wielkość 6-8 mm. Dymorfizm płciowy słabo zaznaczony. Samice są przeciętnie większe i cięższe od samców.

Biedronka znana jest z tego, że zjada mszyce (dorosła biedronka zjada kilkadziesiąt mszyc dziennie, larwa biedronki nawet kilkaset) i inne szkodniki roślin, np. tarczniki, wełnowce czy czerwce.

Chrząszcz ten przebywa wszędzie tam, gdzie w dużych ilościach występują mszyce. Biedronka najczęściej zamieszkuje pola, łąki, miejskie parki, sady oraz ogrody. Biedronki zimują w dużych grupach, są wtedy bezpieczniejsze. Wyszukują sobie miejsca w ściółce, albo w przestrzeniach pomiędzy korą a drzewem. Budzą się wiosną, kiedy zaczyna robić się ciepło.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz