O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

24 października 2021

Rynnica topolowa (Chrysomela populi)

Rynnica topolowa, stonka topolowiec, topolówka (Chrysomela populi) to gatunek chrząszcza z rodziny stonkowatych. Osiąga długość 10-12 mm. Owad ten żeruje na wierzbie, osice a zwłaszcza na młodych topolach, na których wiosną składa jaja w niewielkich, nieregularnych skupiskach do 20-30 sztuk. Postacie dorosłe można spotkać od maja do końca lipca, czasami nawet w sierpniu.

Chrząszcz liczny w całej Polsce. Występuje na skrajach lasów, przy drogach. W ciągu roku pojawiają się dwa pokolenia. Zimuje owad dorosły, na ogół w ściółce.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz