O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

10 października 2021

Żylenica nadwodna (Sialis lutaria)

Żylenica nadwodna, kąpielica (Sialis lutaria) to owad z rzędu wielkoskrzydłych. Występuje w całym kraju na brzegach stojących i wolno płynących zbiorników wodnych. Imagines osiągają wielkość 2,5-3 cm. Larwy wielkości ok. 4 cm polują pod wodą na drobne bezkręgowce.  Rozwój larwalny trwa zazwyczaj dwa lata i występuje 9 stadiów larwalnych. Przepoczwarczenie odbywa się na lądzie, czasem dość daleko od brzegu zbiornika wodnego. Jedno pokolenie potrzebuje na rozwój dwóch lat. Żyjące krótko osobniki dorosłe prawdopodobnie nie przyjmują pokarmu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz