O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

24 lutego 2022

Biedronka trzcinówka (Anisosticta novemdecimpunctata)

Biedronka trzcinówka (Anisosticta novemdecimpunctata) to niezbyt pospolity gatunek chrząszcza z rodziny biedronkowatych. Długość ciała 3-4 mm. Na pierwszy rzut oka nie przypomina biedronki. Imagines aktywne od marca do października. Zamieszkuje głównie siedliska wilgotne - podmokłe łaki, bagna, torfowiska. Zimują pod korą drzew i wewnątrz trzcinowych łodyg (stąd nazwa). Żywi się, tak jak inne biedronki, głównie mszycami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz