O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

13 lutego 2022

Pazik brzozowiec (Thecla betulae)

Pazik brzozowiec (Thecla betulae) to motyl z rodziny modraszkowatych (Lycaenidae). Osiąga 32-38 mm rozpiętości skrzydeł. Występuje w całej Polsce z wyjątkiem wysokich gór. Mało liczny i obserwowany na ogół pojedynczo. Występuje jedno pokolenie. Gąsienice żerują najczęściej na tarninie, śliwie domowej, czereśni i śliwie ałyczy. Zimują jaja tego gatunku. Okres lotu pazika brzozowca trwa od lipca do września. Motyle latają najczęściej wysoko w koronach drzew.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz