O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

17 kwietnia 2022

Biegacz fioletowy (Carabus violaceus)

Biegacz fioletowy (Carabus (Megodontus) violaceus) to chrząszcz z rodziny biegaczowatych i podrodziny Carabinae. Osiąga długość 18-35 mm. Jest wielożernym drapieżnikiem polującym na inne owady i ich larwy, ślimaki, dżdżownice itp.

Żyje w wilgotnych lasach liściastych i mieszanych, preferując gleby humusowe. Zamieszkuje również łąki łęgowe oraz inne otwarte tereny. Preferuje tereny wilgotne natomiast zdecydowanie unika suchych. W górach występuje także powyżej piętra lasu. Jest aktywny w nocy. Za dnia kryje się w ściółce.

Owady dorosłe żyją do kilku lat. Zimują w martwym drewnie, pod mchem. Samica składa jaja w glebie, w której drapieżne larwy rozwijają się kilka miesięcy, a następnie przepoczwarczają. Owady dorosłe aktywne są od końca maja do września.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz