O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

07 kwietnia 2022

Obnażacz kwaśnicówka (Arge berberidis)

Obnażacz kwaśnicówka, obnażacz berberysowy (Arge berberidis) należy do rzędu błonkówek z rodziny obnażaczowatych. Dorosłe błonkówki są wielkości 7-12 mm i barwy czarno-niebieskiej z metalicznym połyskiem. Owad pospolity występujący głównie w zaroślach, ogrodach, parkach i na skrajach lasów. Aktywny od kwietnia do września. Żywi się nektarem i pyłkiem. Larwy zjadają liście roślin z rodziny berberysowatych.

Dorosłe larwy spadają do gleby, przy powierzchni budują dwuwarstwowy kokon, w którym następuje przepoczwarczenie. Po ok. 4 – 5 tygodniach, najczęściej wypada to w połowie lipca, pierwsze pokolenie dorosłych owadów opuszcza kokony poczwarkowe i przelatuje na krzewy, natomiast osobniki drugiego pokolenia pojawiają się wiosną następnego roku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz