O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

20 kwietnia 2022

Moszenica wierzbówka (Clytra laeviuscula)

Moszenica wierzbówka (Clytra laeviuscula syn. Clythra fasciata) to chrząszcz z rodziny stonkowatych. Długość ciała 7-11 mm, szerokość ok. 4 mm. Typowe siedliska to łąki, zarośla, suche murawy, skraje lasów, parki. Podstawowym pokarmem moszenicy wierzbówki są liście i kwiaty wierzby. Spotykana od maja do sierpnia na różnych drzewach i krzewach, przeważnie na wierzbach, dębach i topolach, na kwitnących głogach i tarninach i różach, a także na liściach roślin zielnych. Samica składając jaja otacza je chroniącą warstwą ekskrementów. Wpierw tylnymi odnóżami formuje pakiet, a następnie zrzuca go w pobliżu mrowiska. Mrówki często same zanoszą taki pakiet do mrowiska, by użyć go jako materiału budowlanego. To pozwala osiedlić się larwom moszenicy w mrowisku. Larwy żywią się resztkami pozostawionymi przez mrówki, a także ich jajami i larwami. Faza larwalna trwa około dwóch lat.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz