O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

14 kwietnia 2022

Podłatczyn Roesela (Metrioptera roeselii)

Podłatczyn Roesela (Metrioptera roeselii) to gatunek owada prostoskrzydłego z rodziny pasikonikowatych (Tettigoniidae). Nazwa gatunkowa honoruje niemieckiego entomologa A. J. Rösela.

Bardzo pospolity, jeden z najliczniejszych i najbardziej wszędobylskich prostoskrzydłych. Osiąga długość ciała 13–26 mm. W obrębie gatunku wyróżniane są formy krótkoskrzydłe i długoskrzydłe. Formy krótkoskrzydłe nie latają. Długoskrzydłe mogą wykonywać loty do kilkunastu metrów. Jest to gatunek głównie roślinożerny, aczkolwiek zjada też niewielkie owady. Aktywny od lipca do października.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz