O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

05 sierpnia 2021

Kołosz wielobarwny (Aculepeira ceropegia)

Kołosz wielobarwny (Aculepeira ceropegia), nazywany także "pajakiem dębowym" jest to pająk z rodziny krzyżakowatych. Pająki te osiągają długość do 17 mm (samce do 8 mm). Odwłok jest koloru brązowego lub żółtawego z charakterystycznym białym wzorem przypominającym liść dębu.

Pająki te aktywne są od maja do września. Zimują ich jaja. Młode osobniki pojawiają się wczesną wiosną.

Pająki te żyją nawet do 3 lat. Wszystkie krzyżaki opanowały umiejętność zimowania, oraz anabiozy (zdolności powrotu do życia, do stanu normalnego, po przejściowym zapadnięciu w stan pozornej śmierci wskutek zamarznięcia).

Sieci łowne tego pająka znajdują się na wysokości 50 cm nad ziemią rozwieszone między krzewami lub roślinami zielonymi. Jego ofiarą padają przede wszystkim drobne motyle, szarańczaki i komarnice.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz