O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

01 sierpnia 2021

Krzyżak nadwodny (Larinioides cornutus)

Krzyżak nadwodny (Larinioides cornutus) jest silnie owłosionym pospolitym pająkiem sieciowym. Najczęściej możemy go spotkać na wilgotnych łąkach i brzegach wód. Samica osiąga wielkość do 20 mm, zaż mniejszy samiec do 10 mm. Dorosłe osobniki spotkać można od wczesnej wiosny do późnej jesieni. Gody pająki te odbywają jesienią.

Na zdjęciach samice tego gatunku, a na ostatnim zdjęciu samiec.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz