O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

17 sierpnia 2021

Mściel natrawny (Stenodema laevigata)

Mściel natrawny (Stenodema laevigata) to pluskwiak z rodziny tasznikowatych. Jest to gatunek pospolity i dość liczny. Osiąga wielkość 7-9 mm. Ciało delikatne, smukłe. Ubarwienie dość zmienne; słomkowe, zielone, brązowe – w różnych odcieniach. Na głowie rowek między oczami. Przedplecze wyraźnie punktowane. Uda bez ostróg. Spotkać go można od wiosny do jesieni głównie na łąkach, polanach i przydrożach. Zimuje imago. Zarówno postać dorosła, jak larwy żywią się ziarnami traw.

Na drugim zdjęciu larwy tego gatunku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz