O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

25 sierpnia 2021

Świerszcz polny (Gryllus campestris)

Świerszcz polny (Gryllus campestris) jest to gatunek owada prostoskrzydłego z rodziny świerszczowatych (Gryllidae). W Polsce jest powszechny na obszarze całego kraju z wyjątkiem Kotliny Nowotarskiej i Tatr. Samce osiągają od 19 do 23 mm długości, a samice od 17 do 22 mm (do tego dochodzi jeszcze wystające z tyłu pokładełko o długości od 8 do 12 mm). cienkie czułki mają długość ok. 20 mm. Świerszcz polny stosunkowo rzadko skacze pokonując tylko krótkie odcinki, a za to dobrze biega.

Świerszcz spożywa pokarm typowo roślinny – liście oraz łodygi, na przykład źdźbła traw, liście roślin zielnych. Również larwy odżywiają się tego typu pożywieniem. Zdarza się czasem, że osobnik dorosły pożera także drobne bezkręgowce. Gnieżdżą się w norkach ziemnych.

Na zdjęciu młoda samica tego gatunku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz