O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

14 listopada 2021

Omomiłek wiejski (Cantharis rustica)

Omomiłek wiejski (Cantharis rustica) to bardzo pospolity i bardzo liczny gatunek omomiłka. Charakterystyczna jest dla niego plamka w kształcie czarnego serduszka na czerwonym przedpleczu. Odnóża tego gatunku są czarne a uda częściowo czerwone.

Omomiłek wiejski osiąga wielkość 10-15 mm. Czas lotu od kwietnia do lipca. Żywi się owadami oraz pyłkiem kwiatowym. Występowanie - skraje lasów, polany, parki, ogrody, łąki, zarośla.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz