O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

28 listopada 2021

Sichrawa górska (Gaurotes virginea)

Sichrawa górska (Gaurotes virginea) to nieduży (8-13 mm) chrząszcz z rodziny kózkowatych. Jest owadem dość szeroko rozpowszechnionym, głównie w lasach iglastych i mieszanych, przede wszystkim w miejscach nasłonecznionych. Larwy żerują w drewnie świerkowym. Imagines żywią się głównie pyłkiem roślin. Czas lotu: od maja do sierpnia. Rozwój sichrawy trwa dwa lata. W czasie drugiego zimowania larwy przepoczwarzają się w ziemi.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz