O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

02 grudnia 2021

Ścierwiec (Oiceoptoma thoracicum)

Ścierwiec, liszkojad czerwonotarcz (Oiceoptoma thoracicum) to gatunek chrząszcza z rodziny omarlicowatych. Osiąga on długość 12-16 mm. Żeruje na padlinie, odchodach, rozkładających się roślinach, zjadając głównie larwy much. Odgrywa dzięki temu ważną rolę w łańcuchu pokarmowym. Chętnie żywi się także dojrzałymi sromotnikami bezwstydnymi, przy okazji roznosząc ich zarodniki.

Występuje praktycznie w całym kraju, głównie w lasach liściastych oraz mieszanych. Często spotykany jest wiosną, kiedy to odbywa gody. Czas lotu od kwietnia do października.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz