O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

19 grudnia 2021

Sasanka alpejska (Anemone alpina)

Sasanka alpejska, sasanka biała (Anemone alpina) jest typowo górskim gatunkiem rośliny z rodziny jaskrowatych. W Polsce występuje w Górach Izerskich, Karkonoszach, na Babiej Górze i w Tatrach. Jej łodygi osiągają wysokość do 30 cm. Z każdej łodygi, na jej wierzchołku, wyrasta tylko jeden, bardzo ładny kwiat, osiągający wielkość 2,5 – 4,5 cm. Kwitnie od maja do czerwca, wytwarzając dużo pyłku i nektaru. Kwiaty zapylane są przez błonkówki, owoce rozsiewane są przez wiatr. Jest gatunkiem światłolubnym. Rośnie w szczelinach skalnych, jeśli tylko jest tam trochę próchnicy, w borówczyskach, w murawie na zboczach gór. Preferuje podłoże granitowe. Występuje głównie w piętrze kosodrzewiny.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz