O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

16 grudnia 2021

Rusałka pokrzywnik (Aglais urticae)

Rusałka pokrzywnik (Aglais urticae) to gatunek motyla z rodziny rusałkowatych. Rozpiętość skrzydeł rusałki dochodzi do 52 – 55 mm, a skrzydła mają charakterystyczny kształt z pojedynczymi wyrostkami na każdym ze skrzydeł. Jest motylem pospolitym. Można go spotkać na nasłonecznionych leśnych polanach, leśnych drogach, łąkach, w ogrodach oraz terenach ruderalnych. Rusałka pokrzywnik zimuje w jaskiniach, na poddaszach w piwnicach. W sprzyjających temperaturach zaczyna być aktywna w marcu. W ciągu roku wydaje od dwóch do trzech pokoleń. Przy sprzyjających warunkach imagines są aktywne do października. Dymorfizm płciowy tego motyla jest słabo zaznaczony.

Larwy rusałki pokrzywnik żerują gromadnie bądź pojedynczo na pokrzywie. Osobniki dorosłe żywią się nektarem (między innymi bukwicy zwyczajnej, ostrożnia polnego). Ostatnie zdjęcie przedstawia gąsienicę tego motyla.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz