O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

18 listopada 2021

Wielbłądka pospolita (Phaeostigma notata)

Wielbłądka pospolita (Phaeostigma notata) to gatunek szeroko rozprzestrzeniony w północnej i środkowej Europie. W Polsce występuje lokalnie, ale licznie. Osiąga długość do 30 mm, rozpiętość skrzydeł 25–30 mm. Postaci dorosłe występują od kwietnia do lipca.

Wielbłądka pospolita poluje na inne owady, najczęściej mszyce, chrząszcze, czerwce, wciornastki, gryzki, koliszki. Cykl rozwojowy trwa dwa lata. Kopulacja poprzedzona jest zalotami. Samica składa jaja na korze drzew. Wielbłądki odgrywają dużą rolę w kontrolowaniu liczebności szkodników leśnych.

Na zdjęciu samica tego gatunku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz