O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

13 stycznia 2022

Biegacz gładki (Carabus glabratus)

Biegacz gładki (Carabus glabratus) to gatunek dużego chrząszcza z rodziny biegaczowatych i podrodziny Carabinae. Osiąga zazwyczaj 23–30 mm długości. Żyje na podmokłych terenach pod liśćmi, torfem lub korą. Poluje na inne owady, pająki, ślimaki oraz dżdżownice. Na terenie Polski pospolity, objęty częściową ochroną. Złapany w rękę może dotkliwie ugryźć, a ponadto opluć sokami trawiennymi. Jest biegacz owadem pożytecznym - zjada wiele szkodników upraw i lasów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz