O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

23 stycznia 2022

Zorzynek rzeżuchowiec (Anthocharis cardamines)

Zorzynek rzeżuchowiec (Anthocharis cardamines) to gatunek motyla dziennego z rodziny bielinkowatych (Pieridae). Rozpiętość skrzydeł 35-40 mm. Wyraźnie zaznaczony dymorfizm płciowy. U samca po obu stronach przedniego skrzydła, w przedniej części pomarańczowa plama. Owady dorosłe można spotkać od połowy kwietnia do połowy czerwca. Gąsienice żerują w czerwcu i lipcu. Podstawowymi roślinami żywicielskimi gąsienic są rośliny z rodziny kapustowatych takie jak rzeżucha łąkowa, czosnaczek pospolity, wieżyczka gładka czy stulisz lekarski.

Dwa pierwsze zdjęcia przedstawiają samicę, a trzy ostatnie samca tego gatunku.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz