O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

30 stycznia 2022

Dzięcioł średni (Dendrocoptes medius)

Dzięcioł średni (Dendrocoptes medius) to gatunek średniego ptaka z rodziny dzięciołowatych (Picidae). W polsce jest to nieliczny ptak lęgowy. Spotkać go można w całym kraju, prócz wyższych gór. Dymorfizm płciowy słabo zaznaczony (samica ma jedynie mniej kontrastową, krótszą i mniej odgraniczoną od czarnej potylicy, czapeczkę). Długość ciała 19-22 cm. Rozpiętość skrzydeł 29-39 cm. Zamieszkuje głównie stare drzewostany dębowe, bukowe, olchowe, także stare parki, zawsze z martwymi lub obumierającymi drzewami.

Dziób dość słaby, dziuplę wykuwa w martwym lub obumierającym konarze drzewa liściastego na różnej wysokości (1-4 m). Samica składa 4-8 białych jaj. Wysiadywanie (oboje rodziców) 11-14 dni. Młode opuszczają dziuplę po 20-26 dniach. Żywi się owadami, ich larwami i poczwarkami oraz pajęczakami zbieranymi z powierzchni kory i liści.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz