O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

09 stycznia 2022

Krzyżak łąkowy (Araneus quadratus)

Krzyżak łąkowy (Araneus quadratus) to gatunek pająka z rodziny krzyżakowatych. Jego ciało osiąga długość ok. 25 mm (samce do 8 mm). Krzyżak łąkowy żyje na obrzeżach lasów, w zaroślach, parkach itp. Cechuje go duża zmienność ubarwienia. Samica ma kulisty odwłok, samiec bardziej wydłużony. Buduje duże, okrągłe sieci, ale na ofiary czeka w ukryciu. Zimują kokony. Samica broni do jesieni kokonów. Potem ginie. Młode pająki rodzą się w maju. To jeden z największych naszych pająków. Jeden osobnik może w ciągu swojego życia zmieniać ubarwienie ciała. Ostatnie zdjęcie przedstawia samca tego gatunku.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz