O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

13 marca 2022

Oblaczek granatek (Amata phegea)

Oblaczek granatek (Amata phegea) to motyl z rodziny mrocznicowatych (Erebidae). Motyle dorosłe żywią się najczęściej nektarem jeżyn i ostów. Gatunek preferuje środowiska ciepłe. Siedliskiem są suche i prześwietlone, skraje lasów, suche łąki, leśne polany, żwirowiska, skarpy i przytorza oraz leśne zręby. Dorosłe motyle pojawiają się w połowie czerwca i latają do połowy lipca. Zimuje gąsienica tego motyla. Gatunek nie jest pospolity, liczny tylko lokalnie. Rozpiętość skrzydeł 35-42 mm. Motyl ten jest unikany przez ptaki z uwagi na niedobry smak.

Zdjęcia zrobione w pierwszej połowie lipca 2020 na terenie Stobrawskiego Parku Krajobrazowego, gdzie był w tym roku wyjątkowo liczny, przedstawiają kolejno samca, samicę i parę tego gatunku.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz