O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

20 marca 2022

Wilga zwyczajna (Oriolus oriolus)

Wilga zwyczajna, wilga (Oriolus oriolus) to gatunek średniego ptaka wędrownego z rodziny wilgowatych. Jest średnio licznym ptakiem lęgowym niżu. Unika wyższych terenów górskich. To jeden z najbarwniejszych ptaków spotykanych w kraju. W Polsce przebywa krótko – od maja do września.

Wilga jest nieco większa od szpaka. Długość ciała ok. 23 cm, rozpiętość skrzydeł 44-47 cm. Obie płci są podobnej wielkości, choć różnią się barwą.

Najczęściej widuje się wilgi w czasie przelotów między lasami lub sadami. Zwykle przebywa wysoko w koronach drzew, jest bardzo płochliwa i trudna do zaobserwowania. Swoją obecność zdradza śpiewem – jest to charakterystyczne, melodyjne, fletowe gwizdanie. Śpiewa często wtedy, gdy zanosi się na deszcz, czyli zwiększa się wilgotność powietrza. Żywi się głównie owadami i ich larwami oraz poczwarkami. Pod koniec lata wilgi zjadają różne mięsiste jagody. Widoczna na zdjęciach samica zawitała na moją działkę skuszona owocami borówki wysokiej, dzięki czemu udało mi się ją "ustrzelić".




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz