O mnie

O mnie
Blog ten opisuje gatunki zwierząt i roślin, które udało mi się sfotografować. Zdjęcia zamieszczam na mojej stronie Facebooka, do odwiedzania której serdecznie zapraszam. Na blogu w miarę możliwości będę umieszczał informacje na temat sfotografowanych okazów. Artykuły będą uzupełniane nowymi zdjęciami opisanych gatunków w miarę ich pojawiania się w moich zbiorach. Kliknij powyższe zdjęcie aby przejść do mojej galerii na Facebooku.

10 marca 2022

Rzekotka drzewna (Hyla arborea)

Rzekotka drzewna (Hyla arborea) to gatunek płaza z rodziny rzekotkowatych. Osiąga około 5 cm długości. Cechuje się zwykle zielonym, szarym, brązowym lub żółtawym ubarwieniem, które potrafi zmieniać w zależności od otoczenia. Boki ciała rzekotki zdobi charakterystyczna ciemna pręga. Opuszki palców wieńczą przylgi ułatwiające wspinaczkę po drzewach.

Rzekotka drzewna preferuje doliny rzeczne porośnięte lasem: łęgiem, niskim grądem czy lasem mieszanym. Lubi obszary obfitujące w kałuże, stawy, trzcinowiska, oczka wodne. Płaz żywi się głównie owadami, na które sprawnie poluje. W odróżnieniu od żab innych gatunków rzekotki nie rechoczą ani nie kumkają, ale trajkoczą. Przypomina to dźwięk bardzo głośnej grzechotki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz